פעמים רבות גולשים מדלגים על האתר TripAdvisor ולא באמת מבינים את הכוח העצום שטמון בו. יש הרבה אתרים שמוכרים מלונות- בוקינג, הוטלס.קום ועוד רבים וטובים. דיברנו על השוואת מחירים בכתבה מיוחדת על אתרים מצוינים להשוואת מחירים, בה ציינו את טריפ אדוויזר כאחד האתרים החשובים ועכשיו גם נסביר למה וכיצד להשתמש בטריפ אדוויזר.
ביקורות וסטטיסטיקה
כשאתם מחפשים מלון/מקום להתאכסן, תמיד חשוב לבדוק מראש מה אומרים אנשים אחרים על השהייה שלהם במקום. הרבה פעמים מטיילים חוזרים מאוכזבים בגלל שהמלון ״לא נראה כמו בתמונות בבוקינג״. זו אכן תקלה, אבל אפשר לנסות להמנע מנפילות על ידי בדיקה של מקום הלינה. טריפ אדוויזר הוא האתר הגדול ביותר והאמין ביותר, מכיוון שכל התגובות מתפרסמות ואחוז גבוה מהן אותנטיות. לא אחת שמענו סיפורים על כך שביקורות שליליות על מלון/מקום לינה מסוים לא הועלו על ידי בוקינג או אתרים אחרים. בטריפ אדוויזר, זה לא קורה. נכון, כל אחד יכול לכתוב ביקורת על מקום מסוים בטריפ אדוויזר, אבל היופי הוא שבסוף- הסטטיסטיקה מנצחת. עוד מעט נלמד על מה להסתכל ותבינו שכאשר יש אלפי ביקורות למלון מסוים, הדירוג הופך להיות אמין, גם אם יש כמה תגובות שאינן אותנטיות. ככל שיש יותר תגובות על מקום מסוים- כך הדירוג אמין יותר. אתם יכולים להכנס ולבדוק את המלון לפני שאתם סוגרים ואתם יכולים להתחיל את החיפוש בטריפ אדוויזר עצמו.
איך בודקים מלון/מוצאים מלון בטריפ אדוויזר
אם יש לכם מלון שאתם רוצים לבדוק- הקלידו את שמו בשורת החיפוש. אתם לא חייבים להוסיף תאריכים- תאריכים יתנו לכם השוואת מחירים לתקופה שבחרתם.
למה לשים לב בעמוד של המלון
ראשית נסתכל על הדירוג (מתחת לשם המלון) וכמות התגובות. אנחנו רואים שהמלון הזה מדורג 4.5 עם מעל 2,400 ביקורות. בטוח לומר שהדירוג הזה הוא אמין. נראה שלמלון יש Certificate Of Excellence. תג המצוינות מוענק לעסקים ששומרים במשך תקופה מסוימת על דירוג גבוה של גולשים. זה יכול לעזור לכם לבחור את המלון המושלם בשבילכם.
מצד ימין תראו תמונות אמיתיות שהעלו גולשים, תחת הכותרת Traveler. זו אופציה שלא תראו באתרים אחרים- תמונות אמיתיות של המלון. לרוב, כאן מתגלים רוב השקרים (ויש הרבה כאלו): החדרים לא נראים כמו בתמונות של ההנהלה, אמבטיות מלוכלות, מקלחונים שבורים, מצעים מלוכלכים, שטיחים מטונפים- כאן תמצאו את כל התמונות שלא תראו בבוקינג ויכולות להכריע האם תסגרו את המלון או לא.
תוכלו להכניס את תאריכי השהייה שלכם כדי לקבל השוואת מחירים על המלון. תופתעו לגלות שלא תמיד בוקינג הוא האתר הזול ביותר….
תגללו למטה ותמצאו פרטים על המלון. בצד שמאל- דירוג וכמות ביקורות. אנחנו מסתכלים על האחוזים של התגובות החיוביות והאחוזים של השליליות. אנחנו פחות נתייחס כרגע לaverage- לכל מקום/בית עסק יש את הימים שלו (אנחנו כן נתייחס לביקורות עצמן) מה שמעניין זה במצטבר האחוזים שנתנו ביקורות חיובית והאחוזים שנתנו ביקורת שלילית. נראה ש89% מהביקורות הן חיוביות ו3% שליליות. זו סטטיסטיקה טובה למלון.
באמצע תמצאו את השירותים השונים שיש במלון ותיאור קצר. מצד ימין תמצאו את המיקוםף הכתובת והפניות לאתרים של המלון ולמייל. חשוב תמיד לבדוק את המיקום של המלון! בטריפ אדוויזר זה קל ופשוט ובקלות תבינו האם המיקום מתאים לכם.
נמשיך לגלול למטה ונגלה את איזור הביקורות. שוב, אנחנו נסתכל על כמות התגובות החיוביות והשליליות. אין פה מדע מדויק- כמובן שאנחנו נאמין שהמלון יותר נוטה לטובת 1500 ביקורות חיוביות לעומת פחות מ70 ביקורות שליליות. אבל בגדול, זה המאזן שאתם רוצים לראות עבור המלון שלכם. תוכלו להשתמש בפילטרים כדי לסנן תגובות- לקרוא רק את החיוביות (פחות מעניין, אבל עדיין חשוב לקרוא כמה) או רק את הממוצעות והגרועות (רצוי מאוד!). יש לכם אפשרות לבצע חיפוש בביקורות, אם יש משהו חשוב לכם במיוחד כמו שקט, מיטה נוחה או מיזוג- תוכלו למצוא התייחסות לנקודות הללו בביקורות השונות.
נתחיל מלהסתכל על הדירוג הכללי– נראה שהגולש בחר לתת למלון ציון ממוצע. אלה בדיוק התגובות שמעניינות אותנו. מה יכול להיות לא בסדר עם כל כך הרבה דירוגים גבוהים? לכן כדאי לקרוא, זה יכול להיות חשוב!
נסתכל מתחת לתמונת הגולש- נראה שם את הסטטוס שלו באתר– יש רמות שונות של contributer- ככל שכותבים יותר ביקורות, כך עולים בדרגות. הגולש הנוכחי כתב 14 ביקורות באתר וקיבל שבעה סימוני ״תודה״- זה נקרא Helpful Vote, כלומר שהתגובה שלו עזרה לאנשים לקבל החלטה. כך תדעו שמדובר באדם אמיתי שאכן ביקר במקום. יוזרים שיש להם רק תגובה אחת (זו שאתם קוראים), קחו בערבון מוגבל. לא אומרים שהביקורת לא אמינה, אבל כדאי להפעיל שיקול דעת.
חשוב לבדוק מתי התארח הגולש. אם אתם רואים ביקורת שלילית מאוד, אבל כזו שנכתבה לפני שלוש שנים, כדאי לחפש ביקורות יותר רלוונטיות- שלוש שנים הן הרבה זמן למקום אירוח שיכול בזמן הזה להחליף צוות, להחליף הנהלה, לבצע שיפוץ ועוד.
מתחת לביקורת תמצאו, אם יש כזו, את תגובת המלון. חשוב לראות שהנהלת המלון מגיבה לביקורות. זה אומר שחשוב להם לשמוע את דעת האורחים, הם נוכחים באתר, קוראים מגיבים ומשפרים בהתאם. ביקורות של ההנהלה זה דבר חיובי וחשוב. לא היינו פוסלים מלון שלא מגיב לביקורות (במידה והוא עונה על קריטריונים אחרים כמו ביקורות מצוינות, מיקום טוב, תמונות אמינות וכל מה שציינו קודם), אבל זה בהחלט יתרון לראות שההנהלה קשובה לתלונות. כמובן, צריך לקרוא את התגובה, לראות שלא מדובר בהעתק-הדבק של תגובה גנרית רק כדי שזה ייראה כמו תגובה…
טריפ אדוויזר מהווה אתר דירוג מצוין למסעדות ולאטרקציות, לא רק למקומות לינה. יש לו כלי חיפוש חזק ונוח וניתן למצוא בו הרבה מקומות שפשוט לא קיימים במקומות אחרים. (חשוב להבהיר- יש שוני בין הנכסים שמופיעים באתרים השונים. תמיד כדאי ורצוי לעבוד עם שני מנועי חיפוש במקביל כדי לקבל יותר נכסים, למשל טריפ אדוויזר ובמקביל -hotelscombined).
באתר תמצאו ביקורות על מגוון אטרקציות, סיורים ונקודות עניין. מיליוני גולשים מדיי חודש משאירים את הביקורות שלהם, משתמשים במדריכים של האתר, מוצאים דילים טובים וכל זה כמובן מגיע גם באפליקציה מצוינת.
לסיכום, אם אתם עדיין לא משתמשים באתר הזה באופן קבוע, הגיע הזמן שתתחילו לחקור אותו ואת הפונקציות המרובות. אולי גם תחליטו לעזור לגולשים אחרים ותצטרפו לחגיגת כתיבת הביקורות (זהירות, זה ממכר!!). מתלבטים אם לסגור מלון או דירה? במאמר הזה אנחנו נעזור לכם להכריע!
תכנון נעים,
צוות עולם הזה.
[…] בין המלונות המומלצים תוכלו למצוא מלונות רשת גדולים, מלון כשר, מלונות בוטיק ומלון דירות. אם יש מלון בפראג שאהבתם, אנחנו ממליצים לבדוק אותו בטריפ אדוויזר, על הדרך גם לעשות השוואת מחירים כדי למצוא את המחיר הטוב ביותר. תוכלו להשתמש במדריך המלא לאתר טריפ אדוויזר שבנינו. […]